• Blog dla inteligentnych ludzi
  • PKS Warszawa Warszawa - Tarnobrzeg
  • pks Żary Żary Legnica
  • PKS Zamość Zamość Sandomierz
  • PKS zolsztyna przez ostróde do Iławy
  • PKS z Wodzisławia do Katowic przez Pawłowice
  • pks warszawa dworzec zachodni
  • PKS Warszawa Zach Pruszków
  • PKS Łęczyca Rozkład jazdy
  • PKS Łódź-rozkład jazy
  • PKS Łódź Piotrków Trybunalski
  • Blog dla inteligentnych ludzi

    Stowarzyszenie Kolejowych Przewozow Lokalnych serdecznie zaprasza na
    przejazd pociagiem specjalnym w dniu 11 maja w relacji :

    Zbiersk - Zelazkow - Opatowek Wask. - Zelazkow - Russow - Zelazkow - Zbiersk
    skład:
    Lxd2 + wapniarka + węglarka + kryty + 1 Aw + brankard
    na odcinku Zelazkow - Russow - Zelazkow tylko wagony towarowe
    cena 40 - 45 PLN
    kontakt i zapisy :
    kalisk@wp.pl , 062 - 7520 509 , 0 609 431 665

    ZALECANE DOJAZDY DO ZBIERSKA

    pociagi od Poznania :
    osobowy
    5.00 Poznań - Konin 7.06
    expres z taryfa pospieszna
    5.30 Poznań - Konin 7.06
    dalej PKS z Konina
    8.10 Konin - Zbiersk 9.01
    8.30 Konin - Zbiersk - 9.30
    _____________________________________

    pociagi od Wrocławia
    expres ODRA
    5.39 Wrocław - Kalisz 7.20
    dalej autobus miejski 5 B spod dworca kolejowego 8.10
    ___________________________________________

    od Łodzi
    pospieszny Włokniarz
    Łodz 5.56 - Kalisz 7.32
    dalej autobusem nr 5B jak wyżej
    _____________________________________________

    od Tarnowskich Gor
    3.42 Tarnowskie Gory - Zdunska Wola 6.21
    Zdunska Wola 6.39 - Kalisz 7.32
    dalej autobusem jak wyżej
    ______________________________________________
      jest także dla spoznialskich mozliwość dojechania koleja lub autobusem
    miejskim nr 1 A ( spod dworca PKS ) na przeciwko PKP
    do miejscowosci Opatowek.
    Pociąg w Opatowku bedzie oczekiwał do godziny 11.30

    SERDECZNIE  ZAPRASZAMY !!!


    On Sun, 19 May 2002, madcap wrote:
    Akurat między Widzewem a Chojnami to nie ma wielu ograniczeń, w zasadzie
    ta trasa to jedno wielkie ograniczenie :-(


    Racja.


    minut, przy czasie jazdy rzędu 40 minut). Przy okazji - hamowanie zaraz
    po rozpędzeniu to przesada, poza tym szlakowa jest tam 80.


    Więcej jest między Zduńską Wolą a Ostrowem ?

    Zgadzam się, że przesadziłem. Ostatnio raz jechałem Sudetami w stronę
    Warszawy i wtedy takie wrażenie odniosłem, ale na pewno było
    przesadzone.


    dalszej degradacji. Co do napraw - te ograniczenia nie są tak łatwe do
    wyeliminowania, są dość paskudne, np. mostek na Grabii naprawić to nie
    to, co rozjazd wymienić.


    Prawdę mówiąc nie znam przyczyn tych ograniczeń i gdy tak sobie jadę
    to tylko myślę "ale syf!", ale może rzeczywiście naprawa byłaby droga.
    Są też na pewno przypadki bezsensownych ograniczeń, ale może nie na
    tej linii.


    Co do czasu jazdy i podróżnych - dworce na tej
    linii są tak położone, że trzeba być desperatem (albo studentem) albo
    mieszkać akurat koło dworca, żeby do Łodzi dojeżdżać - bo PKS`em jest
    szybciej. A dla podróżnego z Wrocławia to 5 minut, które by się dało
    uzyskać nie zrobi różnicy (nie znaczy to, że jestem przeciw remontowaniu
    tej trasy ;-)


    Znowu muszę powidzieć, że nie znam tamtych okolic, tylko parę razy
    przejeżdżałem.


    Patryk Czarnik wrote:
    | minut, przy czasie jazdy rzędu 40 minut). Przy okazji - hamowanie zaraz
    | po rozpędzeniu to przesada, poza tym szlakowa jest tam 80.

    Więcej jest między Zduńską Wolą a Ostrowem ?


    AFAIK 100, na kawałku 120 (ale ten kawałek to dość krótki jest)


    | Co do czasu jazdy i podróżnych - dworce na tej
    | linii są tak położone, że trzeba być desperatem (albo studentem) albo
    | mieszkać akurat koło dworca, żeby do Łodzi dojeżdżać - bo PKS`em jest
    | szybciej. A dla podróżnego z Wrocławia to 5 minut, które by się dało
    | uzyskać nie zrobi różnicy (nie znaczy to, że jestem przeciw remontowaniu
    | tej trasy ;-)

    Znowu muszę powidzieć, że nie znam tamtych okolic, tylko parę razy
    przejeżdżałem.


    Ja niestety jeżdżę tamtędy dość często.

    Dość często w mojej rodzinie jeździ się z Wrocławia do wioski w Polsce
    Centralnej. Można pojechać PKP jak ktośÂ jest bardzo uparty do Zduńskiej Woli
    (kilka pociągów dziennie) i potem się przesiąść (dwa pociagi na dobę!).
    Oczywiście oczekiwanie na pociąg rzędu kilkunastu godzin żeby się przejechać
    parę stacji to żadna atrakcja, więc po prostu rodzina musi podjechać na stację i
    odebrać.

    Ale jest teżÂ opcja druga: PKS do Wielunia, dalej przesiadka i autobusem lokalnym
    albo teżÂ rodzina może odebrać.

    Czas przejazdu - porównywalny (tylko do Zduńskiej Woli albo Wielunia oczywiście).
    Komfort - no ja jednak wolę czysty i cichy autobus, choć mniej miejsca na nogi
    to przynajmniej siedzenie wygodne.
    Cena - PKS kilka złotych drożej.


    "J.F." wrote:
    A dlaczego akurat 50 ?
    W dodatku z Katowic do Krakowa? Przeciez tam pociagi jezdza co chwila.
    To jest wlasnie przejazd nieuzasadniony :-)
    Natomiast 20km do wiochy pod miastem to jest przejazd jak najbardziej
    uzasadniony - nie bedziemy przeciez dwoch godzin czekac az sie nad nami
    PKS zlituje.


    Ok - zgadzam sie - od wszystkiego sa wyjatki, a szczegolnie od
    uogolniajacej wszystko statystyki. Podalem tylko przyklad.


    Co nawiasem mowiac powoduje ze sie firmy wynosza na peryferia, bo tam
    tanio, parking jest, a w sumie jaka to roznica 10 czy 30km do pracy -
    przeciez pracownicy samochody maja :-)


    Akurat to stwarza kolejne zagrozenie - moze w europie o kulturalnych
    tradycjach i zabytkowych centrach miast nie do konca, ale w USA juz
    to widac. Centra wielkich miast tetnia zyciem w dzien, ale w nocy
    lepiej tam sie nie pojawiac. W nocy to centrum jest wymarle - bo
    nikt tam nie mieszka i w dodatku mozna dostac po ryju po taryfie
    ulgowej. Dlatego trzeba uwazac z wynoszeniem wszystkiego na peryferia.

    pawel

         _/_/_/  _/_/_/  _/_/_/  Pawel Grzegorz Angerman       ICQ:5675255
        _/   _/_/      _/    _/  DS T-17 "Ikar" p.122  Adres domowy:
       _/_/_/ _/  _/_/_/_/_/_/   Wroblewskiego 27      J.Kazimierza 7/9 m9
      _/     _/    _/_/    _/    51-627 Wroclaw        98-220 Zdunska Wola
     _/      _/_/_/ _/    _/     tel:(0-71)348-66-10   tel:(0-43)823-49-78
                                                       POLAND
       mailto:P@ikar.t17.ds.pwr.wroc.pl                
              PGA-Electron@usa.net, P@technologist.com
       URL:   http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~pga/

    Autobusy linii D wykosily PKS? A to ciekawe :-)


    Połączenia na trasie :
    PABIANICE - ŁASK

    6:42 7:05 1 5 6 7 ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - CZĘSTOCHOWA RAKÓW
    przez ZELÓW, SZCZERCÓW
    7:15 7:42 U ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - WIELUŃ
    przez ŁASK, WIDAWA
    7:30 7:50 N h P ŁÓDŹ - ŚWIERADÓW-ZDRÓJ
    przez ŁASK, JELENIA GÓRA
    7:35 8:00 A ŁÓDŹ - PAJĘCZNO
    przez ŁASK, RZĄŚNIA
    8:10 8:34 P U ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - OPOLE
    przez SIERADZ, WIELUŃ
    9:00 9:20 N h P ŁÓDŹ - KUDOWA-ZDRÓJ
    przez ŁASK, KŁODZKO
    10:20 10:40 F m d ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    10:35 11:00 U ŁÓDŹ - ZELÓW
    przez ŁASK
    12:30 12:50 F m d ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE
    12:55 13:20 F ŁÓDŹ - SZCZERCÓW
    przez ŁASK SZPITAL, POŻDŻENICE NŻ
    13:30 13:50 L ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE
    14:05 14:35 F ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ.
    przez ŁASK
    14:12 14:32 U P ŁÓDŹ - WROCŁAW
    przez KĘPNO
    14:30 14:50 U V ŁÓDŹ - OPOLE
    przez WIELUŃ, KLUCZBORK
    14:45 15:15 F ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ.
    przez ŁASK
    15:15 15:42 U B ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - WIELUŃ
    przez ŁASK, WIDAWA
    15:25 15:55 A ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ.
    przez ŁASK
    15:50 16:10 L + 6 z ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    15:50 16:10 F m d ŁÓDŹ - WŁOCIN DRUGI
    przez PABIANICE, BŁASZKI
    16:05 16:30 U p ŁÓDŹ - RUSIEC
    przez ŁASK, SOBKI
    16:20 16:40 U ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    17:15 17:45 C N ŁÓDŹ - B-TÓW PRZEMYSŁ.
    przez ŁASK, B-TÓW SZP.
    18:10 18:30 U m V ŁÓDŹ - OPOLE
    przez WIELUŃ, KLUCZBORK
    19:20 19:40 U m ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE
    19:44 20:05 N m ŁÓDŹ - B-TÓW PRZEMYSŁ.
    przez ŁASK, B-TÓW SZP.
    20:20 20:40 N T ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    21:00 21:20 7 a ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA

    nie wyglada PKS na tej trasie na wykoszony :-)

    Witam !!!

    Gazeta Wyborcza w Częstochowie

    Nowy rozkład PKP od niedzieli

    Gliwiczanin, Częstochowianin, Jaćwing, Karlik - to nowe nazwy, ale
    niekoniecznie nowych pociągów. W rozkładzie jazdy PKP, który wchodzi w życie
    niedzielę, są jednak zmiany nie tylko kosmetyczne.
    Na linii do Katowic przybędą dwa pociągi przyspieszone - przy tym oba dotrą
    aż do Bielska-Białej. O godz. 8.12 odjedzie Soła (zastąpi pospiesznego
    Reymonta, a zysk jest w postaci tańszej, bo osobowej taryfy) zaś o 15.17
    Częstochowianin. "Stare" pociągi przyspieszone na Śląsk otrzymają nazwy
    Zagłoba, Gliwiczanin i Karlik.

    Wreszcie poprawi się połączenie z Warszawą: prócz uruchomionego parę tygodni
    temu Kordeckiego przez słynną Włoszczową Północną, przybędą kolejne dwa
    pociągi. Odjazdy do stolicy: 5.05 (pon.-pt., przez Włoszczową), 5.46
    (pon.-pt.), 7.46, 9.46, 11.46, 14.46 (niedz.), 16.46, 18.46. Dla części
    pociągów Warszawa będzie stacją pośrednią, bo docelowe to: Olsztyn (pociąg
    Kormoran), Suwałki (Jaćwing), Białystok (Narew - jeździła już w starym
    rozkładzie).

    Na linii do Łodzi zmiany są minutowe - z tym że wydłużono trasę jednego z
    pociągów i zamiast do Bydgoszczy dotrze do Gdyni. Zyskamy nowy pociąg do
    Wrocławia, będą więc trzy: o 9.01, 15.24 (ze Stradomia) i 18.01. Wprost
    sensacyjnie brzmi z kolei informacja o pociągu Cegielski, dzięki któremu
    zyskamy bezpośrednie połączenie z Poznaniem (16.30) oraz kolejne z Krakowem
    (13.10). Pociąg jedzie aż do Przemyśla.

    Układ połączeń wakacyjnych nie zmieni się, a nowością będą wagony do Kudowy
    podłączane w sezonie letnim i zimowym do nocnego pociągu Karkonosze,
    jadącego do Jeleniej Góry.

    Ciecia też są

    A teraz złe informacje: zlikwidowano pociąg nocny Lublin - Jelenia Góra. Do
    Chorzewa Siemkowic z pięciu kursów ostały się tylko dwa: oba po południu (w
    odwrotną stronę rano). Za to na magistrali węglowej Herby - Siemkowice -
    Zduńska Wola nie będzie ani jednego pociągu osobowego! Miłośnicy komunikacji
    już szykują aparaty, by sfotografować dziś ostatni skład, mijający Wręczycę
    i Kłobuck.

    Marazm w Lublińcu

    Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę
    przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji
    Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg
    Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny,
    by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.

    Zmiany także w PKS-ie

    Od poniedziałku PKS uruchamia nową linię do Kłobucka-Zagórza przez
    Szarlejkę, Kalej, Wręczycę, Grodzisko. Wyjazd z dworca w Częstochowie o
    godz: 7.40, 9.30, 14, 15.30 (w dni nauki szkolnej). Odjazdy z Zagórza: 6.45,
    8.30, 10.20, 14.45.

    Nowy rozkład jazdy w "Gazecie" - w poniedziałek 11 grudnia przyjazdy na
    częstochowskie dworce PKP, we wtorek - odjazdy.

    Pozdrawiam

    LiGhTeR