pks.zachodnia Rozkład jazdy


Blog dla inteligentnych ludzi

jak ze stadionu to na wschodnim trza wysiąśc
a jak z zachodniego to na zachodnim (to samo miejsce pkp i pks

a rozklad jazdy to prosze

http://www.rozklady.com.pl/

tu wejdz, wejdz w wyszukiwanie połączen wpisz stacje poczatkowa warszawa i docelowa chrzczanka i wyskakuja bezposrednie polaczenia i godziny odjazdow i przyjazdow
cyd

Ad 1. Nie ma rozkładu jazdy. Są ustalone godziny odjazdów z przystanków końcowych (Ozorków PKP, Łódź ul. Bazarowa). Średniego czasu przejazdu trzeba się domyślać, zwłaszcza w taką pogodę.

Są mi znane przypadki, że gdy Gemar jechał za PKS Łęczyca, nie skręcił w 3-go Maja w Zgierzu, tylko pojechał prosto by zgarnąć ludzi z dalszych przystanków. Nie polecam tych linii, a zwłaszca "Gemara" i "Stojeckich". Może tylko "Aster" nie walczy w tak nieuczciwy sposób.

Ad 2. W Ozorkowie nie wiem, ale w Zgierzu:
Ozorkowska, Łęczycka, Armii Krajowej, 3-go Maja, 1-go Maja, Łódzka

W Łodzi:
Zgierska, Zachodnia, Lutomierska (tylko kawałek do ulicy Bazarowej), Bazarowa.

Wadą tej linii jest jednak to, że dworce są oddalone od centrów miejscowości i są z nimi słabo (albo w ogóle nie są) skomunikowane. Np. w Głownie dworzec znajduje się w zachodniej części miasta. O ile z samego centrum idzie się tam pewnie jakieś 20 minut, to z południowo-wschodniej części miasta może wyjść ponad godzina drogi pieszo. Nikt takiego kawału drogi nie będzie szedł, mając mniej niż pół godziny na jeden z kilku przystanków PKS.
Komunikacja miejska teoretycznie jest, ale ma ona postać 4-5 kursów dziennie (zależnie od kierunku jazdy), tylko w dni robocze, na jednej linii, przy czym jeden kurs w każdym kierunku jest skrócony (ale omija tą część miasta, z której na dworzec jest najbliżej) - rozkład.


A sama linia jest dość kręta, musieliby ją więc "wyprostować", co wiązałoby się w wielu miejscach z budową nowych nasypów, wykopów, wycinkami drzew. Już lepiej byłoby chyba zbudować ją po nowym śladzie.

Jeżdźą busy i autobusy do Olsztynka - z dworca Zachodniego oraz z Emilli Platter.
Wyszukiwarka tu: http://www.rozklady.com.pl/rozklad-jazdy-pks-pkp-busy/polaczenia.
Z Olsztynka trzeba wezwać pomoc - to 15 min. samochodem z ośrodka, albo poszukać jakiegoś miejscowego transportu typu taxi, furmanka...


Natomiast jesli chodzi o te przesiadki na pociagi, to niestety gdyby w tych krajach ceny byly - relatywnie - tak drakonsko wysokie jak u nas, to nikomu by sie nie snilo przesiadac na jakies tam pociagi
Z mojej wiedzy nasz transport kolejowy jest tani. Porównajcie go choćby do PKS które jest kilkakrotnie droższe. Inne porównanie z krajami Europy Zachodniej, szczególnie kraje wyspiarskie mają niesamowicie drogą kolej. Ceny w Polsce naprawdę nie są wysokie, co innego rozkład jazdy czy wygoda, których komentować chyba nie trzeba.


Dane apropos dojazdu
Autobusy wyjeżdżają z przystanku Warszawa Zachodnia, kierunek na Kampinos.
Przystanek docelowy to Komorów 2 - miejscowość to Kwiatkówek.


Planuję podjechać w piątek w godzinach popołudniowych -czy ktoś orientuje się jak czesto do tego Komorowa kursują autobusy? Czy jeśli pojadę na dworzec bez sprawdzenia, ryzykuję,że np tego dnia już ich nie będzie albo będę musiał czekać parę godz?

Tak pytam, bo sprawdzanie ich rozkładu jazdy to mordęga, a telefon informacyjny pks to jeden z drogich 0-700

Zacytuję co znalazłam o naszym ostródzkim PKS-sie. "Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Ostródzie istnieje nieprzerwanie od 1958 roku. Firma posiada dwa dworce autobusowe w Ostródzie i Morągu, zatrudnia 185 osób. PKS Ostróda dysponuje 78 autobusami, (w tym - 8 luksusowymi autobusami produkcji zachodniej) oraz 10 zestawami ciągników siodłowych z naczepami. Te ostatnie przystosowane są i przeznaczone głównie do międzynarodowych przewozów towarowych. Tabor autobusowy przedsiębiorstwa obsługuje lokalne przewozy pasażerskie wg urzędowego rozkładu jazdy - w tym przewozy szkolne i międzyregionalne. Firma obsługuje bezpośrednie połączenia z Warszawą, Gdańskiem, Bydgoszczą, Płockiem, Elblągiem i Olsztynem (jak w rozkładzie jazdy).Przedsiębiorstwo wykonuje także przewozy turystyczne za granicą i w kraju autobusami o wysokim standardzie z klimatyzacją, wc, video i barkiem. PKS w Ostródzie przewozi rocznie 3 mln pasażerów oraz 20 tys. ton towarów." Widocznie jak zwykle brak kasy, wiele kursów zawiesili z uwagi na ich nierentowność, faktycznie chociaż ten jeden przystanek dla obsługi ruchu zagranicznego powinien trochę lepiej wyglądać. Nisko położony plac dworca, szczególnie po ulewach jest utrapieniem i pasażerów i autobusów. A co do dworca PKP to pocieszę już pierwsze drobne malunki powstają tak jakby w ostródzie nie mogłoby być ładniej i czyściej


zarówno w przypadku krótkiej odnogi/przeniesienia pętli pod Ikeę jak i linii na Olechów.
Tramwaj pod sklepem Ikea będzie i tak, bo miasto powoli przymierza się do przebudowy ul. Pabianickiej i budowy obwodnicy Pabianic, a także chyba (pisaliście o tym) przeniesienia zaj. Chocianowice(?).

Jeśli chodzi o linię na Olechów to miasto jest niestety zainteresowane tylko skierowaniem pod Dell linii autobusowych. Szansa tylko w inwestorze i jego zdaniu!

Wątpie, żeby linia do Strykowa powstała. Jest to zbyt kosztowna inwestycja i niezbyt oblegana trasa w porównaniu z np. linią do Aleksandrowa. Autobusy świetnie sobie radzą, linia 60 i pracownicze. Mieszkańcy Łodzi pracujący w Strykowie wolą szybkie połączenie z miastem, co zapewniają im linie pracownicze powstałe dokładnie według ich potrzeb. Aby tramwaj przejął obsługę tych linii musi posiadać kilka linii rozbiegających się po całej Łodzi i jechać minimum 70 km/h na na odcinku poza Łodzią i ul. Strykowskiej. Jeśli chodzi o przejęcie przez tramwaj tylko '60' to jest to zwyczajne wyrzucanie pieniędzy.

Lepiej inwestować tam w kolej - połączenie Strykowa ze Zgierzem i zachodnią częścią Łodzi oraz dalsze wykorzystanie tej trasy trasy do połączeń np. z Łowiczem.


Ważną rzeczą przy intergracji systemu jest też odpowiednie skomunikowanie linii, tak że np. linia autobusowa podmiejska lub kursująca po obrzeżach miasta czeka na pasażerów tramwaju jadących z centrum. Jest to NIEZWYKLE ważna rzecz, bo bardzo skraca czas podróży, ale wymaga punktualności. Często takie nieskomunikowanie widać na ul. Pabianickiej. Zdarza mi się również tego doświadczać. Dobre skomunikowanie linii to nie tylko komunikacja miejska, ale też kolej i autobusy PKS. Warto nad tym pomyśleć. Ważne jest też dobre ułożenie rozkładów jazdy kilku linii, które na znaczącym odcinku pokrywają się. Nie powinno być sytuacji (a zdarzają się), że dwie linie jadące przez połowę swojej trasy razem, posiadające podobną częstotliwość jadą jedna za drugą i później jest wielka dziura w rozkładzie.

Marzy mi się, aby w niedalekiej przyszłości w każdym mieście regionu łódzkiego efektowanie i z korzyścią dla pasażerów działała KM, kolej i PKS.


Od przyszłego tygodnia mieszkańcom Mszany, a także całego powiatu, łatwiej będzie poruszać się po regionie.
Dzięki porozumieniu urzędników z Międzygminnym Związkiem Komunikacyjnym, we wsi powstanie nowy przystanek ekspresowej linii E-3.

Nareszcie można będzie dojechać do Rybnika w godzinę, a nie tracić na to pół dnia. Ten autobus to nasze okno na świat - cieszy się Agata Ledwoń, licealistka z Mszany.

Zabiegi o to, by przez Mszanę kursowało więcej autobusów, trwają od lat. Obsługujący do tej pory gminę PKS dramatycznie ograniczył ilość kursów.

- Rano nie mam jak dojechać do pracy. Muszę iść na przystanek aż na granicę Mszany z Wodzisławiem, bo tam zatrzymuje się autobus wodzisławskiej komunikacji miejskiej. Tak nie powinno być, w żadnej innej gminie nie ma takich problemów z komunikacją - mówi Alina Gatnar, mieszkanka ulicy 1 Maja.

Po petycjach mieszkańców, władze Mszany zaczęły rozmowy z MZK w sprawie poprowadzenia linii autobusowej przez teren wsi. Kilka dni temu do urzędu gminy przyszło oficjalne pismo potwierdzające, że powstanie nowy przystanek najpopularniejszej w regionie linii E-3.

- Autobus będzie się zatrzymywał na skrzyżowaniu ulicy 1 Maja z Moszczeńską - mówi Janusz Wita, zastępca wójta Mszany.

Będzie to już drugi przystanek popularnej "erki" w Mszanie. Tworzenie nowych miejsc postoju autobusu wydłuża nieco czas przejazdu, ale jednocześnie poprawia komunikację w całym regionie. - To, że powstanie nowy przystanek, nie jest żadnym problemem. To nawet lepiej, bo można dojechać w więcej miejsc. Powinni jednak coś zrobić, żeby autobusy przyjeżdżały punktualnie. Z powodu objazdów "erki" spóźniają się nawet 40 minut. Tak nie może być - mówi Damian Tomanek, mieszkaniec powiatu wodzisławskiego.

Rzeczywiście, z powodu objazdów spowodowanych pracami remontowymi na drogach w Rybniku i Jastrzębiu Zdroju, E-3 kursuje z co najmniej kilkunastominutowym opóźnieniem. Dobra wiadomość jest taka, że 20 listopada ma się zakończyć remont ulicy Wodzisławskiej w Jastrzębiu, więc jeden objazd zostanie zlikwidowany.

Rozkład jazdy autobusów E-3 i tak jednak trzeba będzie zmienić. Właśnie dostaliśmy pismo z Rybnika, że "erki" nie będą już mogły podjeżdżać na Plac Wolności.

Zostaną utworzone nowe przystanki. Prace nad nowym rozkładem jazdy już trwają - mówi Piotr Pruciak, kierownik referatu planowania i organizacji komunikacji w MZK.

Mirosława Książek - Dziennik Zachodni