PASSAT B5 przełącznik lusterek


Blog dla inteligentnych ludzi


  jarek wydusił z siebie te słowy:

> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości
> news:hadaqc$e7e$1@inews.gazeta.pl...
>> jerzu wydusił z siebie te słowy:
>> Widzialeś kiedyś osobny włącznik do podgrzewania lusterek
>> zewnętrznych?
>
> Passat B6 mojego ojca :)

i jak wygląda ten przełącznik .. bo B6 byly stałym repertuarem w komisie i
jakoś nie zauważylem


--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_
Omega A R6 3,0 24V

Koledzy mam problem. Wymieniłem dziś wszystkie żarówki wewnątrz passata b5 3b na diodowe. Efekt jest super ale mam problem. Po zgaszeniu wszystkich świateł, dwie żarówki diodowe delikatnie świecą, tu koło lusterka z przodu. Mam dwie 5 wsadzone i jedną rurkową. Kiedy ustawię przełącznik na całkowite zgaszenie świateł. To te gasną, ale zapalają się lampki z tyłu przy drzwiach pasażara z jednej i drugiej strony. Oczywiście delikatnie świecą taka mgiełką.. Co to może być..?? Co z tym zrobić..?? NIe chcę wracać, do starego żółtego światła.. proszę o pomoc...

SZYBY I LUSTERKA ELEKTRYCZNE - nie działają przełączniki
  :eek: Pomocy nagle przestały działać szyby i lusterka elektryczne w Passat B5 z 1999 r. który też ma alarm - szyby domykają i zamykają się z kluczyka bez problemu natomiast nie działają w drzwiach od kierowcy przełączniki szyb i lusterek, NIE pomogło odłączenie akumulatora, bezpieczniki w porządku.

Gdzie jest przyczyna?

Witam

jako że trafiła Mi się przekładka do passata B5 bez modułów silników szyb przednich stanołem w obliczu przerobienia angielskich modułów (co na forum było opisywane) napotkałem również ten sam problem co pewnie większość z nas miała chociaż raz. Czyli przełącznik lusterek sterował odwrotnie, zabrałem się do walki z tym niesfornym elementem i przy okazji postanowiłem opisać swoje potyczki bo na forum wielokrotnie powstają posty na ten temat -
jaśniej już chyba nie można tego opisać :)




Na początek trochę teorii zgodnie ze schematem wyboru lusterka w przełączniku sterowania widać że proces ten odbywa się przez zwarcie obwodu przez opór o odpowiedniej dla danego lusterka wartości (załączony schemat) :okulary:

Aby rozebrać przełącznik należy delikatnie wypiąć podstawkę oddzielając dżojstik od podstawki z płytką. Następnie delikatnie poodginać piny wchodzące w płytkę (nie są lutowane - mimo że przypomina to druk dwustronny to piny są jedynie pozaginane - jak się dobrze przyjrzymy to widać to)

Gdy oddzielimy podstawkę od płytki i obrócimy ja do góry nogami ujrzymy druk na którym znajduje się 5 oporników SMD rozmieszczonych w dwóch rzędach - naszym celem jest para rezystorów w górnym rzędzie. (Odpowiednio o wartościach 680 Ohma [6800] oraz 1,5k Ohma [1501])

należy je przylutować zamieniając miejscami.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności - jeśli ktoś ma chociaż jedna prawą rękę to z tym opisem Sobie poradzi ;-)


mam nadzieję że ten post będzie pomocny :okulary:

Przede Mną jeszcze jeden etap do pokonania - otóż nie mam w przekładce również Europejskiego panela sterowania szybami - okaże się czy da się przystosować angielski tak żeby wszystko działało prawidłowo. :t3: :t3: :t3: :t3: